|
Blacksite: Area 51 |
|
|
|
|
İnceleme |
Eklenme Zamanı: 16.11.2007 15:47:58
Blacksite: Area 51
Bilimkurgu konseptli oyunlar her zaman büyük ilgi uyandırmıştır. Bilinmeyeni çözmek, onu açıklamak en büyük merakimizdir balkıda. Bu konuyu ilk olarak Area 51 ve onun getirdiği iyi, kötü özellikler ile yorumlamaya çalıştık. Kabul edelim ki aşırı reklamasyona maruz kalan Area 51, gerçekten doğru kişiyi kendisine çekmiş ama isin asli ortaya çıkınca ayni şekilde büyük bir kitle ondan soğumuştu. Konu itibari ile geçmişten de büyük tepki yaratan Area 51'de ki UFO kazasından sonra amerikanın bilimsel çalışmalar başlatması ve kasıtlı bir bicimde deneylerin ters giderek uzaylıların koca bir üssü ele geçirmesi ardından özel bir timin bu olaya müdahale etme çabalarını anlatıyordu. Her ne kadar hös bir konuya sahip olsuda Area 51 gerekli eğlence ve özellikleri oyuncuya sunamamış basta yapımcı firma ve tüm oyun dünyası bir yenilgiyi kabul etmişti. Simdi ise Area 51 karanlık yüzü olan Blacksite: Area 51 ile bir devam oyunu olarak yeniden karsımıza çıkıyor. Hemde hiç olmadığı kadar iyi bir bicimde.
Bazı Sorular Hiç Sorulmamalı, Bazı Sırlar İse Asla Açığa Çıkmamalı !
Oyunumuz, isinde iyi ve korkusuz bir asker olan Aeran Pierce' in Irak'da başlayan görevi sırasında yasadığı tuhaf olayların 3 yıl sonra yeniden cereyan etmesi sonucunda, takimi ile hayatta kalma mücadelelerinin dünyayı kurtarmaya kadar uzanan hikayesini konu alıyor. 3 yıl öncesinden çoğu olayın peşimizi bırakmadığı böyle bir konu her ne kadar çok detaylı islenmemiş olsuda sizleri sona kadar rahatça götürüyor. Sizlere bu durumdan daha fazla bahsedip merakinizi almak istemiyorum. Fakat verebileceğim tek tüyo, hikaye hakkında ne biliyor yâda düşünüyor iseniz hepsinin yalan olacağı. Bu konuda büyük bir şaşırtmaca yapmış durumda Midway. Konu ile bağlantılı 4 karakter oyunda mevcut. Diğer kişiler ya bir anlık görünüyor, yâda sohbetin ortasında bir yaratığa aksam yemeği olarak gidiyorlar. Bildiğiniz üzere Aeran bir lider ve bağlantılı kişilerde bizzat kendi adamlarımız.
Aeran Pierce: Ekip üyesi, takim lideri ve ana karakterimiz. Korkusuz bir asker olması bir yana doğru isleri doğru sebepler için yapma gibi bir kuralı var. Ona göre dünya güvensiz bir yer. Yani anlayacağınız sert çocuklardan biri.
Mitchell Ambrose: Takımdaki en uyumlu karakter diyebiliriz. Tek amacı bu cehennemden sağ olarak çıkmak. Çok fazla sinire gelince yumrukla bile düşmana saldırabiliyor ve en sonunda "Çok eğlenceliydi", "Herkeyse" vs. sözler sarf ediyor. Eğlenceli karakterlerden biri Anliyacaginiz.
Body Grayson: Takimin en kolay anlaşılabilir üyesi. Body, öldürmeyi, silahları, belayı ve özellikle kadınları seven bir tip. Hiçbir lafa cevabi olmaz, zorluk çıkarmaz. Ona sadece nereye gidip neyi öldürmesi gerektiğinin söylenmesi onun için yeterli bir eğlence anlamına geliyor. Böyle bir eleman her takıma lazım ha?
Noa Weis: Ordu doktoru. Gerçekçi ve ciddi. Tüm fikirlerini ve özelliklerini çarpıtmadan yada çekinmeden ortaya koyabilen bir kişiliğe sahip. İsine oldukça önem veriyor ve takim ile her an beraber değil. Bu yüzden her an her yerde onunla karsılaşmıyoruz.
Blacksite: Area 51 macerasında birbirleri ile pekiyi geçinemeyen bu karakterler ortak noktaları bizim aracılığımız ile bulabiliyorlar. Aslında Summer adında bir adamımız daha var, fakat o oyunun basında trajedim bir olay ile aramızdan ayrıldığı gibi süperiz bir bicimde sonlarda yeniden görünüyor. Oyunda takiminiz ile olan bağlantınızın başka bir önemi ise moral konusunda göze çarpıyor. Moral kavramı takimin savaş esnasındaki hareketlerini etkilemekle yükümlü. Yani eğer yaralanan adamınız olur veya siz yanlış stratejiler ile düşmana karsı koymaya çalışırsanız (genelde basarisiz olunuyor) ekibin moralice bir okadır kötü duruma geliyor. Fakat en ufak bir çizik bile almadan iyi hamleler gerçekleştirebilirseniz moraller tepeye tırmanıyor. Kendimi ekstra bir stres'e sokmanızı önleyen bir dengesi olduğu için çok aşırı bir bicimde kafanıza takmanız gerekmiyor.
Bilimkurgu filmlerinde karsılaşabildiğimiz ilginç yaratık yâda ne olduğu belirsiz varlıklar Blacksite: Area 51 ile yeniden karsımıza çıkıyorlar. Tam donanımlı süper askerlerden (Reborn Soldier) tutunda gökyüzünden yerlere cakilan devasa boyutlara ulasan yaratıklara kadar (Drudge Grunt) orta fazlalıkta bir düşman yelpazemiz var. Genelde gizli ve teknolojik silahlar kullanan süper askerler 2-3 tipte sınıflandırılmışlar. Diğer yaratıklar ise yari insan yari makine (Reborn Scout) yada örümcek benzeri (Spore Tower) bicimde firliyolar deliklerinden. Oldukça güçlü olduklarını belirtmeden geçemeyeceğim. Genelde toplu saldıran düşmanlarımız bazen ciddi anlamda sinir sistemlerinizi yıpratmanıza sebep olabiliyorlar. Oyunda East, Hard ve Expert güç sınıfı bulunuyor. Hard ile 8-9 saate varan bir oynanış sonucunda sonu görme sansı buldum. Elbette oynayışınıza göre bu rakamlar değişebilir. Rakipleriniz, yani süper askerler diyelim, genellikle uzay teknolojisi 2-3 silah kullaniyolar. Bunlara modern shotgun ve rocketlauncher diyebiliriz. Silah konusunda gerçekten ciddi bir kitlik söz konusu Area 51'de. Com bat M4A1, Handgun, Rocket Launcher, Grenade ve Sniper Rifle askerlere özgü silahlar olmakla beraber birkaç teknolojik silahın ötesine geçemiyoruz. Ara sıra sabit ağır makinalilarida unutmamış solsun Midway. Bu yüzden silahları güçlerine göre değil verdiği eğlence ve keyif oranına göre seçiyoruz. Açıkçası Handgun kullanılması en keyifli silahlardan biri. Fakat m4a1'nizi elinizden kolay kolay bırakacağınızı sanmıyorum. Yapay zekalar ise takiminizin hareketleri ile çıkıyor karsımıza. Moral konusu bir yana açılması yada patlatılması gereken kapı veya binaları emir seklinde adamlarınıza yönlendiriyorsunuz. Çatışma sıralarında ise genelde siper alıyorlar. Hedeflerini pek sasirmasalarda temizlik nedense hep bize kalıyor? Rakipler ise onca adamımız arasında saldıra bize saldırıyorlar. Bunun sebebi sanırım lider olmanın tarif edilemez şanssızlığı =). Bunun haricinde yine buldukları her deliğe saklanıp sözde stratejilerini uygulayarak ölümden yinede kaçamıyorlar. Toplu oldukları sahnelerde durudklari yerde ateş ediyorlar. Anliyacaginiz yapay zeka biraz daha ugras istiyor.
Gercegin Ötesindeki Tek Grafik Motoru "Unreal Engine"
Bir FPS'ye göre Blacksite, su sıraların en gözde grafik motoru olan Unreal Engine sahibi. Elbette farklı yapılandırılmalar ile. Oyundaki görsellik oldukça iyi düzeyde ve o terk edilmis kasabalardaki toz toprak havasını oldukça iyi yansıtmışlar. Çevrenizdeki her madde ile iletişime gecebilyiorsunuz (hasar vererek). Camlar ise ateş ettiğiniz yerinde çatlayıp parçalanıyorlar. Nerdeyse her yere hasar verme sansınız var. Kasabalar ise dağınık ve yıkılmış durumda. Özellikle yerdeki su birikintileri, yağmurlu havadaki oynanışlarda yağmur efekti ve silahın üzerine düsen damlacıkların etkileri çok iyi tasarlanmış. Kapalı bir alandan acık havaya ciktiignizda ise güneş ışıkları yüzünden ufak bir buğulanma yasamanız gerçekten keyifleri arttırıyor. Her ne kadar DX10 adına birsek bulamamakta, orta düzeyde mevcutlandirilmis blur efekti ile en ufak bir sarsıntınızda yada silahı yakınlaştırarak kullandığınızda çok etkili görsellikler ile karsılaşıyorsunuz. Renkler genelde çok parlak ve bol ışıklandırılmalar ile eklenmiş durumda. Herler Unreal 3 diyerek pırıl parlıyor. Dinamik ışıklandırma ve gölgeler grafiğin en büyük avantaj ve özelliği. Karakter tasarımları ile çok iyi tasarlanmış durumda. Duruma göre değişen yüz ifadeleri gerçekten iyi hazırlanmış. Üzerinde bir önem olduğunu hissettiriyor yani. Fizik ise çok şükür dedirttiriyor. Karakterler sopa yutmuş gibi ilerlemez iken hızlı koşulan bir an birden durmak yerine yavaş (!) hız kesiyorlar. Stranglehold ekibinizde grafik bölümüne burunlarını soktuklarinida hatırlatmadan geçmeyelim.
Ses konusunda ise tek bir nokta haricinde hersek kusursuz. Öncelikle bu problemi dile getireyim. Biz ana karakter olarak hem bir takim liderini hamda "Dünyayı Kurtaran Adamı" canlandırıyoruz. Durum böyle olunca tüm görevler bize, tüm sorunlar bize ve tüm konuşmalar yine bize yönelik oluyor. B durum karsısında ise Aeran ağzını açıp tek bir kelime dahi etmiyor? "Nedir bu Gordion Freeman tipleri Aeran?" dedirten bu sorun gerçekten eklenmiş olsaydı oyuna daha iyi bir bicimde bağlanabilirdik diye düşünüyorum. Diğer karakterler ise başrolleri bizimle paylaştıkları için özene bezene seslendirilmiş durumdalar. Her birinin ses tonu kişilik ve hareketlerine oldukça uyumlu. Yaratıklar ise tipik bagirismalar ile kulak zarlarımızı test ediyorlar.
Uzundur beklenen bir yapım olan Blacksite: Area 51 geçmişi silip süpürmüş olsuda yeni nasıla taşıdığı ufak tefek problemleri olmayan bir yapım değil. Bu yinede onu ne bizden soğutuyor nede hakkında şüpheler uyandırıyor. Tarzını ve hızını tüm macera boyunca saptırmadan çok iyi bir bicimde koruyan Blacksite, FPS fanları için mutlaka oynanıp arşive eklenilmesi gereken bir oyun. Bir sonraki yazıda görüşmek dileği ile. Hepinize iyi oyunlar.
|
Bu yazıya ait 1 yorumdan son 1 tanesi gösteriliyor. Tüm yorumlar için tıklayın.
|
Yazan: matrixinyigeni Zaman: 18.11.2007 02:13:47 -
|
|
|
|
|
ilk oyununu oynamıştım baya oynadıktan sonra sıkmıştı ama çatışma sahneleri grafikler gayet iyiydi birde buna bakalım nasılmış |
|
Yorum yazmak için giriş yapmalısınız.
|
|
Künye |
|
En Düşük Sistem |
* Windows XP/Vista
* 512 mb Ram
* 256 mb Ekran karti (Yada daha yüksek)
* 2.4 Ghz Islemci
* 8 GB HDD Alani
* DirectX 9 |
Artılar |
+ Grafik
+ Konu
+ Oynanis
|
Eksiler |
- Yapay zeka
- Item azligi
- Kisa oyun süresi |
Değerlendirme |
---|
Grafik | 88 / 100 | Yapay Zeka | 80 / 100 | Senaryo | 88 / 100 | Atmosfer | 90 / 100 | Menü | 90 / 100 | Dinamizm | 85 / 100 | Tuş Uyumluluğu | 90 / 100 | Hatasızlık | 85 / 100 | Eğlence | 85 / 100 | Oynanış | 90 / 100 | Ses | 90 / 100 | Türe Göre Başarı | 91 / 100 | GENEL: | 87.25 / 100 |
|
|