Gamerbug'ı başlangıç sayfanız olarak ayarlayabilirsiniz.
    
 Haberler   |    Dosyalar  |   İlk Bakış  |   Kılavuz  |   Tozlu Raflar  |   İnceleme  |   Hileler  |   Oyun Görüntüleri  |   Duvar Kağıtları  |   Donanım  |   Ropörtaj  |   Künye 
Söyleşi
       Yiğit Tokgöz
 Yorum Yap    Çıktı Al    RSS  
Eklenme Zamanı: 08.02.2006 20:09:31

 Dünya oyun piyasasını yaklaşık on yıl geriden takip eden Türk oyun piyasamızın emektar şahsiyetlerinden Murat Çileli ile, geçtiğimiz günlerde beta sürümü yayımlanan İstanbul Hikâyeleri isimli korku-macera türü oyunu hakkında ve oyunun yapım aşaması, geleceği hakkında konuştuk. Murat Çileli, İstanbul Hikâyeleri'ni hiçbir gelir beklemeksizin, Türkiye'nin tanıtımı için tek başına tasarlamaya devam ediyor ve Türk halkından, bizlerden büyük bir desteği hak ediyor.


Gamerbug: Merhaba.

Murat Çileli: Merhaba.

Gamerbug: Oyunun seneryosu tamamen korku öğeleri üzerine kurulu. Demo versiyonda da senaryo hakkında fazla bir bilgi edinemedik. Fakat giriş videosundaki açıklamalara göre sanırım bizi epey gerecek ve korkutacak bir senaryoyla karşı karşıyayız. Demo sürümde sadece bir harita var. Oyunu geliştirirken tabiî ki bu haritaların sayısını arttıracaksınızdır. Oyunda bu şekilde kaç harita yapmayı düşünüyorsunuz ve yeni yapacağınız haritaların büyüklüğü şimdiki demo map'ten büyük olacak mı?

Murat Çileli: Oyun ağındaki harita orijinal bir haritadır. Yani bu haritayı ben yapmadım ve oyunun map'i olarak kullanılmayacak. Ancak elbette oyunun tam sürümündeki mekânlar ve sizin tabirinizle "map"ler şu ankinden çok daha kompleks bir yapıya sahip olacak. Kurgunun tamamına yakını yeraltında geçiyor yeraltının hayalgücüne dayalı bir haritasını oluşturma aşamasındayım.

Gamerbug: Derme çatma deponun arkasından dolaşıp kazmayı elimize aldığımızda ekran birden titremeye ve alarm çalmaya başladı. Sanki başı dönen bir insan gibi ilerlemeye başladık. Görüntüler kayıyordu, etraf bulanıyordu ve bu gerçekten de gerek korku sağlaması gerekse oyuna güzellik katması açısından tek kelimeyle süper olmuştu. Bu titreme efekti ya da bulanma efekti gibi ilerde çeştli başka efektler kullanmayı düşnüyor musunuz?

Murat Çileli: Bahsettiğiniz efektin adı "Motion Blur"dur. Motion Blur efektine son çıkan oyunların birçoğunda rastlayabilirsiniz. Ben en son Call of Duty 2'nin bazı sahnelerinde gördüm. Teknik olarak 100 milisaniye önceki ekran görüntüsünün ekrana yansıtılması ile yapılıyor. İstanbul Hikâyeleri'nde bu özellikle sık sık karşılaşacaksınız.
Şiddetle gerilimi arttırıcı bir unsur olduğunu düşünüyorum.

Gamerbug: Korkmamızı sağlayan ve bizi oyunun atmosferi içine sokan görüntüler, sesler, ilgimi çeken korkutucu ve şüpheli yazılar zaten yerli yerinde... Fakat bizi esas korkutacak ve yerimizden sıçratacak öğeler deneme sürümünde haritanın sonunda çitleri kazmayla kırdıktan sonra ekrana âniden çıkan ve bizi çok olmasa da ürküten kurukafa ya da hayalet benzeri anlayamadığımız görüntüler mi olacak; yoksa bize âniden bir köşeden çıkıp saldıran yaratıklar veya değişik korku videoları mı olacak?

Murat Çileli: Özeleştiri yapmak gerekirse demo sürümünün bitiş kısmını ben dahi çocuksu buluyorum. Demo sürümünü piyasaya sürmek için aceleci davrandım bu yüzden istediğim gibi bir bitişi yapamadım diyebilirim.
Ancak şu da var ki, kurguyu ve oyunu tasarlarken oyuncuyu sürekli olarak gerilimli bir atmosferde bulundurmak istiyorum. Korku öğesinin en güçlü olanı da budur. Ancak bu gerilim atmosferi, oyun içinde oyuncunun hiç
beklemediği zamanlarda karşılayacağı anî çıkışlarla desteklenebilir. Bu profesyonelce yapıldığında kullanıcıda %100 etki bırakabiliyor.

Gamerbug: Oyundaki ses ve grafik efektlerini gayet başarılı bulduk. İlerde ses ve grafikleri daha çok geliştirmek için zaman harcayacak mısınız; yoksa zamanınızı oyunun içeriğini genişletmeye, korku öğelerini geliştirip oyunu daha profesyonelce ve daha ilgi çekici bir hâle getirmek için mi kullanacaksınız?

Murat Çileli: Tabiî ki geliştirilecek. Mesela birkaç gün önce profesyonel müzik prodüktörü Murat Özdemir oyun müziklerinin yapımını üstlendiğini açkladı. Bunun dışında profesyonel ses ve dublaj kaydı için destek
vermek isteyen prodüktörler de mevcut. Proje tamamlandığında daha kaliteli kayıtlarla karşılaşmanız büyük bir ihtimaldir.

Gamerbug: Oyuna girişe tanıtım introsunu atlamak istedik fakat her tuşa basmamıza rağmen intro'yu atlayamadık. Ayrıca intro da aşırı derecede yavaş gibi gözüküyor. Bu da her oyunu açtığımızda karşmıza çıkacağından dolayı ilerde sanki bizi biraz sıkacak gibi gözüküyor. İntro ilerde karşmıza çıkacak oyunun demo versiyonlarında ve full sürümünde de böyle yavaş mı kalacak; yoksa giriş videosu üzerinde oynamalar ve değişiklikler yapacak mısınız?

Murat Çileli: Oyunun demo sürümünde giriş jeneriğinin ve başlangıç animasyonunun atlanmasına izin vermedim. Şu anda beta demosu zaten çok az içeriğe sahip. Bir de kullanıcı bu kısımları atlayarak geçerse demo adına
ortada bir şey kalmaz. Oyunun tam sürümünde bu jenerikler tabiî ki atlanabilecek. Ayrıca animasyonlar ve giriş jeneriği yapı olarak da değiştirilebilir.

Gamerbug: Yönlendirdiğimiz kahramanın yürüyüşü bize çok yavaş geldi .İlerde yeni map'lerde ilerlerken bu yürüyüş yavaşlığı sanki biraz bizi sıkacağa benziyor. Bu olayı oyunun biraz daha korkutucu olması için özellikle mi yaptınız; yoksa ilerde yürüyüşü biraz daha hızlandıracak mısınız?

Murat Çileli: Şu anda yürüme hızınızın yavaşlığı sisteminizin hızına göre değişiyor. Daha düşük sistemlerde karakterin yürüme hızı da yavaşlıyor. Bu test sürümü olduğu için şu anda böyle ancak tam
sürümde yürüme hızınız hem yapısal olarak hızlandırılacak hem de sistem özelliklerinden bağımsız FPS ile doğru orantılı sabit bir hıza sahip olacaksınız.

Gamerbug: Oyun hakkında son olarak aşırı derecede merak ettiğimiz bir soru... Oyunun tam sürümü ne zaman çıkacak?

Murat Çileli: Tam sürümü 2006'nın Mayıs ya da Haziran aylarında yayımlamayı düşünüyordum. Ancak İstanbul Hikâyeleri hiç beklemediğim bir destekle karşılaştı. Az önce bahsettiğim gibi kendi alanında uzman kişiler
projeye destek vermeye başladı. Çok daha profesyonel bir yapım ortaya çıkarmak adına belirtilen zamanın biraz dışına çıkabiliriz.

Gamerbug: Biraz da size dönelim. İstanbul Hikâyeleri sadece sizin sayılır. Peki yanınıza bu işten anlayan birilerini alıp, birlikte daha iyi bir oyun yapmayı düşünüyor musunuz?

Murat Çileli: Şu anda büyük bir geçiş dönemi yaşıyoruz diyebilirim. Şu ana kadar bana ulaşan müzik yapımcılarının, grafikerlerin, üç boyutlu modelleme yapan kişilerin sayısını bilemiyorum. Verdiğim bir kararla
projeyi şahsi projem olmaktan çıkarıp bir gurup işine dönüştürme kararı aldım. Bunun için İstanbul Hikâyeleri ile ilgili bir alan adı aldım. Kısa bir süre sonra kendi alan adı altında ve künyesinde gurup üyelerinin yazılı olduğu bir web sitesi ile yoluna devam edecek. Bu konuda şu anda net bir gelişme olmadığı için henüz bir şey söylemek
zor.

Gamerbug: Şu anda, gelecek için ne tip projeleriniz var?

Murat Çileli: Şu aşamada İstanbul Hikâyeleri benim için  fazlasıyla zaman alan bir proje. Bunun geliştirilmesi ve bu projenin sonunda nereye varacağı ise herkes için bir bilinmezlik taşıyor. Ben bu tür atılımlarıma ve guruplaşmaya devam etmek istiyorum. Ancak yalnız kalsam da yoluma devam ederim.

Gamerbug: Sorularımızı içtenlikle yanıtladığınız ve eleştirilerimizi olgunlukla karşıladığınız için çok teşekkür ederiz sayın Çileli.

Murat Çileli: Herkese saygılar ve sevgiler. İlginiz ve desteğiniz için teşekkür ederim.



Emeği geçen Gamerbug elemanları: Arda (aarıcan), Ömer (MarsH), Berk (thorn).


İstanbul Hikayeleri'nin demo incelemesi için tıklayınız.
Murat Çileli'nin internet sitesine ulaşmak için tıklayınız.


Bu yazıya ait bir yorum yok.

Yorum yazmak için giriş yapmalısınız.


GTA San Andreas'a Araç Gereç Nasıl Yüklenir (Danny )
Football Manager 2008için İlk Yama!!!! (interpol )
Unreal Tournament 3 yaması (Raven )
Sims 2 Free Time duyuruldu (Raven )
Stronghold 2 yaması (Raven )
Call of Duty 4 için bir yama daha (Raven )
GTA 4'ten bir video daha (Raven )
Overlord için 1.4 yaması (Raven )
 
 
 
Copyright 2003-2006  iletişim     
>